همانطور که می دانید در دنیای اینترنت نیز کلاهبرداری و سرقت همانند دنیای واقعی وجود دارد، اما با رعایت یکسری اصول ساده می توانید همیشه امنیت اطلاعات شخصی و حریم خصوصی خودتان را حفظ نمایید.

1- فریب پیام های تبلیغاتی را نخورید، در یک پروژه عمومی ( مثل بازی عصرپادشاهان ) همیشه اخبار و اطلاعیه ها به صورت عمومی صادر می شود، نه به صورت یک پیام خصوصی !
معمولا سارقان سعی می کنند با ارسال پیام خودشان را دوست شما و یا از مسئولان بازی معرفی نمایید و به شما پیشنهاد سکه، سرباز و یا منابع نمایند و در قبال آن از شما مشخصات اکانت و یای ایمیلتان را می خواهند. این پیام ها را سریعا به بخش پشتیبانی گزارش بدهید تا با این افراد کلاه بردار برخورد شود و به هیچ وجه اطلاعاتی برای این افراد ارسال نکنید.

2- هکر های تقلبی:
شما پیامی دریافت می کنید که در آن یک بازیکن خودش را هکر معرفی کرده است و ادعا می کند که اگر شما اکانت خودتان را در اختیارش بگذارید، می تواند ارتش میلیونی به شما بدهد و یا مثلا منابع شما را زیاد نماید. این کار یکی از روشهای مرسوم برای فریب بازیکنان است و متاسفانه یک گروه از بازیکنان به طمع کدهای تقلب و ارتش میلیونی و . . . به دام آنها می افتند و با در اختیار قراردادن اطلاعات اکانت و یا ایمیل خود، قربانی آنها می شوند.

3- تیم پشتیبانی، تیم نظارت و پلیس بازی هیچ گاه از طریق ایمیل های رسمی و غیر رسمی و یا چت یاهو و جی تاک و . . . به شما پیام نمی دهند. پس به ایمیل ها و پیام هایی که در این زمینه دریافت می کنید توجه نکنید.
گاها سارقان سعی می کنند با معرفی یک ایمیل و یا آی دی یاهو خودشان را از طرف شرکت معرفی کنند تا از شما اطلاعات کسب کنند. هوشیار باشید که هیچ گاه شرکت از روش های غیر رسمی با شما تماس نمی گیرد و همه پیگیری های ما از طریق سامانه پشتیبانی مرکزی شرکت می باشد. حتی اگر ایمیلی دریافت کردید که آدرس آن دقیقا مرتبط با دامنه بازی بود مثلا  manager@kingsera.ir و از شما خواسته بود که رمز و مشخصات خود را برای او ارسال کنید و یا در سایت خاصی ثبت کنید، به هیچ وجه این کار را نکنید. زیرا ایمیل یک رسانه غیر امن است و امکان تغییر و تقلب در نام و آدرس فرستنده ایمیل وجود دارد.

4- هیچ وقت تیم پشتیبانی و یا پلیس بازی از شما تقاضای رمز اکانت و یا رمز ایمیل نمی کنند.
ما برای چک کردن اکانت بازیکنان نیازی به نام کاربری و رمز آنها نداریم و بررسی ها  از طریق کنترل پانل مدیریت و لاگ های سرور انجام می شود.  پس اگر کسی خودش را از طرف تیم پشتیبانی معرفی کرد و از شما خواست که رمز اکانت و یا ایمیل تان را در اختیارش بگذارید، مطمئن باشید که او یک کلاهبردار است و مسئله را سریعا از طریق سیستم پشتیبانی بازی به تیم پلیس بازی اطلاع دهید.

5- به نرم افزارها ناشناس و اسکریپت ها اعتماد نکنید !
همیشه یادتان باشد نرم افزار و یا اسکریپتی که به اسم تقلب به دست شما می رسد، قربانی اصلی و هدف کاریش خود شما و اطلاعات شخصی شماست.

6- همیشه روی سیستم تان آنتی ویروس و فایروال کاملا آپدیت داشته باشید.
این نکته را به خاطر داشته باشید که داشتن آنتی ویروس به تنهایی کافی نیست و شما باید حتما روی سیستم خودتان فایروال هم داشته باشید. اگر به دنیال یک آنتی ویروس و فایروال رایگان هستید "comodo internet security"  گزینه مناسبی است و آنرا می توانید از سایت رسمی خود شرکت comodo دانلود نمایید. این نرم افزار رایگان است و به صورت روزانه نیز آپدیت می شود.

7- عصرپادشاهان هیچ نسخه جانبی و یا آدرس فرعی ندارد. فریب آدرس های مشابه و وبلاگ های جعلی را نخورید.
یکی از روش های سرقت نام کاربری و رمز بازیکنان، راه اندازی صفحات جعلی است که با آدرس مشابه و گرافیک کاملا یکسان با بازی عصرپادشاهان ایجاد می شوند. به طور مثال هکر یک سایت با نام kingsora.com و یا kingsera.blog.com ایجاد می نماید و در آن یک فرم لاگین دقیقا مشابه فرم لاگین بازی عصرپادشاهان قرار می دهد و این آدرس را در داخل بازی و یا به روش دیگر در اختیار شما قرار می دهد. شما اگر در این سایت نام کاربری و رمز خود را وارد نماید، اطلاعات شما در اختیار هکر قرار می گیرد.

8- نام کاربری و رمز شما بسیار محرمانه است. با یاد داشته باشید که به صورت دوره ای رمز خود را تغییر دهید.
هیچگاه رمز اکانت خودتان را در اختیار سایرین قرار ندهید و در مواقع ضرورت از روش تعیین جانشین و یا اکانت موقت ( که در بخش اکانت مرکزی قابل تعریف است ) استفاده نمایید. همیشه پس از خاتمه کارتان در بازی خروج بزنید.

9- شماره موبایل و آدرس ایمیل خود را در اکانت مرکزی (http://account.kingsera.ir) تایید نمایید تا در زمان بروز مشکل توسط آنها اکانت خود را بازیابی نمایید.
لایه امنیتی دوم شما (پس از نام کاربری و رمز ) شماره موبایل و آدرس ایمیل تان است که در بخش اکانت مرکزی ثبت می نمایید. به خاطر داشته باشید که تا زمانیکه شماره موبایل و آدرس ایمیل خود را تایید نهایی نفرمایید، از دید سیستم غیر رسمی محسوب می شود و کاربردی ندارد.
در ضمن اگر موبایل شخصی دارید، توصیه می نماییم که "روش احراز هویت" در اکانت مرکزی را از "آدرس ایمیل" به "شماره موبایل" تغییر دهید. "روش احراز هویت" تعیین می نماید که تاییدیه های مهم مثل تغییر رمز، فروش اکانت و یا استفاده از کیف پول الکترونیکی عصرپادشاهان ( به زودی افتتاح خواهد شد ) به چه روشی انجام شود.
.
mercedesbenz
‏1394/03/14
سپاس .
babijon
‏1397/04/30
سلام یکی از بازیکنان بازی شما پشت سر هم بهم حمله کرد بهش گفتم من چیزی ندارم گفت گذاشتم رو فاروم خودکار خواستم به اطلاع شما رسونده باشم احتمالا ایشون از یک ربات تو بازی استفاده میکنه سرور 47
پاسخ عصر پادشاهان
لطفا این موارد را از بخش پشتیبانی بازی پیگیری نمایید. 

ثبت نظر

از طریق فرم زیر می توانید نظرات خود نسبت به این مطلب را برای ما ارسال نمایید. دقت کنید که این قسمت برای مطرح کردن سوالات و مشکلات شما در مورد بازی نیست و برای پیگیری مشکلات خود در مورد بازی، می توانید از انجمن بازی و یا قسمت پشتیبانی که آیکن آن در پایین صفحه در داخل بازی موجود است، اقدام نمایید.

captcha

در صورتیکه نوشته شما غیر مرتبط با این مطلب و یا در حوزه پشتیبانی باشد، بررسی نخواهد شد